‘De uitvinding van de boekdrukkunst is de grootste gebeurtenis uit de geschiedenis’

— Victor Hugo

Praktijkvoorbeelden

vormgeving: zelf doen of laten doen?

Een klant van ons – een grote nonprofit instelling – wilde graag een drieluikfolder laten drukken, maar de opmaak in eigen hand houden. Het eerste concept was niet goed genoeg om te drukken. De door de klant gebruikte software Publisher is minder geschikt voor professionele grafische opmaak. De maatvoering om op de juiste wijze te kunnen vouwen was niet precies genoeg, er ontbrak drie mm afsnede en de resolutie van de beelden was laag. Na overleg hebben wij exact aangegeven welke maten men moest aanhouden en hoe het bestand een hogere resolutie (= scherpere kwaliteit) kon krijgen. De klant heeft onze aanwijzingen gevolgd. Het resultaat is een prima drieluikfolder waar zowel onze klant als wij trots op zijn.
Als u een brochure nodig heeft, kunnen wij de vormgeving voor u verzorgen. Wij kennen u en uw huisstijl, wij zorgen voor een herkenbare en professionele uitstraling van uw drukwerk. Dat kunt u aan ons overlaten. Maar als u het leuk vindt om uw eigen uitgave vorm te geven, dan geven wij u graag advies voor het mooiste resultaat.

besparen op drukwerk

Een nieuwe klant wilde zijn drukwerkpakket eens onder de loupe leggen om te zien waar er bespaard kon worden. Dit bedrijf had een enorme reeks verschillende maten en soorten enveloppen in gebruik. Wij hebben dat kunnen beperken tot drie soorten: een C5 gesloten- en vensterenvelop met identieke opdruk en een C4 akte-vensterenvelop. Daarnaast is men overgegaan tot één bestelmoment per maand voor visitekaartjes. Door meerdere namen tegelijk te bestellen werden de kaartjes per naam veel voordeliger. Een hogere oplage helpt hoe dan ook om de kosten per stuk te verlagen.

opslag en voorraadbewaking

Enige tijd geleden liet een klant van ons een nieuw pand bouwen. Toen het pand gereed was kwam men er achter dat er nauwelijks magazijnruimte aanwezig was. Het drukwerk in de nieuwe huisstijl hebben wij niet in zijn geheel afgeleverd, maar grotendeels opgeslagen in ons magazijn. Wij hebben alle drukwerkitems een modelnummer gegeven. De klant kreeg de mogelijkheid de voorraadadministratie in te zien via onze website met een inlogcode en wachtwoord. Op elk gewenst moment kan hij nu zijn voorraad bij ons raadplegen en automatisch afroepen. Wij leveren de gewenste artikelen dan omgaand. Maandelijks sturen wij per e-mail een overzicht van de voorraadadministratie. Als bepaalde soorten onder de afgesproken ‘ijzeren voorraad’ komen berichten wij de klant tijdig en overleggen over nieuwe aanmaak. Het drukwerk is tegen brand en ander onheil verzekerd. Hieraan zijn geen kosten verbonden.